Het programma richt zich op twee manieren waarop er in de zestiende eeuw voor de vihuela de mano werd geïntabuleerd. De eerste is de Spaanse manier: de polyfonie uit bijvoorbeeld de 'Missa Mille Regretz' van Cristóbal de Morales wordt zonder veel versieringen omgezet in tablatuur. De mis is gebaseerd op het beroemde motet van Josquin des Préz. De tweede manier van intabulatie is de Italiaanse: hier is veel meer ruimte voor versieringen en diminuties. Een voorbeeld hiervan is te horen in de 'Diferencias sobre el canto La dama que demanda' van Antonio de Cabezón.
Mudarra (1510 - 1580) - Tiento para harpa
Juan del Encina (1468 - 1529) - Pues que jamás
Josquin Depréz (1455 - 1521) - Mille Regretz
Cristóbal de Morales (1500 - 1553) - Missa Mille Regretz: Credo (Et interum venturus/Et in spiritum sanctum)
Luis de Milán (c. 1500 - 1561) - Fantasía n. 1
Antoine Busnois (c. 1430 - 1492)/Josquin Depréz - Fortuna Desperata
Francesco Spinacino (1485 - fl.1507) - Fortuna Desperata
Luis de Narváez (1490 - 1547) - Canción del emperador
Cristóbal de Morales - Missa Mille Regretz: Sanctus-Hosanna-Benedictus-Hosanna
Miguel de Fuenllana (1500 - 1579) - Fantasía
Josquin Depréz - Nymphes Napées
Anonym - Al alba venid